söndag 10 april 2011

Slut redan....

Hej svejs allihopa!

Här har det varit full fart sedan i torsdags. Fanny har börjat spela piano denna terminen, hon tycker att det är jätte kul. De hade sin första spel uppvisning och spelade på en flygel inför publik. Hon spelade blinka lilla stjärna och det gick så himla bra. Hon var så nöjd själv att hon vågade detta.

Jag har oxå spelat piano i 3 år blev nästa tvingad till detta av mamma. Jag har 2 systrar som är ur musikaliska och då trodde hon att jag var det oxå men icke sa nicke.
Jag fick bollsinne istället och det är jag så tacksam för.
Jag ville bara spela fotboll.

Jag tränade aldrig på mina piano läxor utan satt där och klinkade mina läxor inför pianoläraren. Jag var så himla glad när jag slapp detta men det fanns en som var gladare än jag och det var min PIANOLÄRARE.

Jag har alltid tänkt att jag aldrig ska tvinga mina barn till ngt de inte vill.
Fatta att jag blev chockad när Fanny själv kommer och frågar om hon kan få börja spela piano. KAN NÅGON VILJA DETTA TÄNKTE JAG. Men jag svarade klart att du får OH va roligt Fanny.

Jag har ju den lyxen att jag är ledig fredagar. Jag bara njuter av detta. Då tar jag alltid sovmorgon och äter en sen frukost framför nyhetsmorgon. Fast jag röjer en hel del oxå. Tjejerna tar ofta med sig kompisar efter skolan och nu när det är så fint väder så är de ute hela tiden.

I lördags så åkte jag och shoppade lite i Överby på fm. Bara gick omkring och tittade på lite grejer och kopplade av.
För ovanlighetens skull så grillade vi på kvällen. Det var bara hur gott som helst.

Idag givetvis sovmorgon och en låååång frukost. Men vilket härligt vår väder vi har.
Jag fick lite inspiration och tvättade alla fönster på bottenplan. Det blev så himla fint så nu är jag himla nöjd.

Thomas har fixat middagen igen.... Idag blir det köttfärsås och spagetti och massor av grönt. Vi ska precis äta.

Sedan ska Meja spela fotboll så då tar vi våra hojar och cyklar dit. Jag tycker det är jätte kul att hon vill spela fotboll. Hon har lite bollkänsla å det är ju inte helt fel att ha.

Ha nu en härlig vecka. Carpe Diem KRAM "Nettan"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar