fredag 15 april 2011

Halåååååå.....

Igår och idag har jag och mina trevliga kollegor varit på skolsköterske kongressen i Göteborg. Det har varit 2 intensiva dagar men det har varit många bra föreläsningar bla om sömn, ögon, hörsel, transexuella, självmordskommunikation på internet, flyktingfamiljer mm.

Men idag på eftermiddagen var höjdpunkten helt klart, höll på i 2,5 timme.
- kvinnor, män och alla vi andra! Sara Lund/Claes Schmidt(samma person).

Han/hon är transvestit och lever med sin fru sedan många år. När han avslöjade att han är transvestit så stannade hans fru hos honom.
Hans föreläsning var helt fantastisk. Vi satt ca 1000 personer och skrattade ikapp vilken underbar humor han hade. Men man fick riktiga tankeställare titt som tätt.
Har ni chansen så gå och lyssna och titta på honom.

Nu har vi börjat att mysa in helgen.
Vi har käkat god taccos. Tjejerna sitter och tittar på en film och käkar fredags mys.
Thomas sitter och tittar på fotboll men det går inte bra för Djurgården för det förstår jag för det är helt tyst från vardags rummet He he he.
Därför har jag passat på att blogga lite.

Vi har hyrt en film Next 3 days med Russel Crow den ska vara bra har vi hört.

Jag måste bara berätta vad Fanny sa förut:
- Mamma idag fick jag en komplimang när vi var i skogen. Det var en kille som var ledsen och satt på ett berg. Jag gick och satte sig bredvid honom och pratade med honom lite.
När jag gick därifrån kom en annan kille och sa till mig - vilken bra kompis du är Fanny.
Då blir man stolt som mamma helt klart.

Ha nu en bra helg CARPE DIEM "Nettan"

2 kommentarer:

  1. Åh jag saknar en gillaknapp att trycka på!
    Vad härligt! Då blir man verkligen stolt i mammahjärtat!

    SvaraRadera
  2. Hej Tina!
    Visst blir man. Tack för trevlig helg. Ha en bra vecka. Kram "Nettan"

    SvaraRadera