onsdag 24 februari 2010

Underbar soooooooool..

Igår och idag har jag och min goa kollega Maria vaccinerat barn för fulla muggar.
Igår gick det jätte bra men idag var det mkt tuffare.
Det var många som var så himla rädda, och detta för de lite äldre barnen hade skrämt upp många rejält. Så himla elakt.

De var många som var helt förstörda och storgrät vi fick peppa och trösta massor innan vi fick ge dem sprutan. Men i det stora hela gick det bra till slut.

Efter dagens slut tog jag en promenad i det underbara vinter vädret. Solen bara strålade helt underbart.

Hämtade tjejerna från skolan.
De tar verkligen vara på vintern de stannade kvar ute och har inte kommit in än.

Snart ska jag laga mat det blir någon kyckling historia.
Som vanligt blir det lite eller rättare sagt mkt OS ikväll.

Ha en bra kväll kram från mig.

2 kommentarer:

  1. Oj vad du verkar må gott :) Du missar inget på jobbet...rena kaoset!

    Hur har du gjort med barnen, har dina fått andra sprutan???

    Kraaaaaaam!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!
    Du har helt rätt jag mår toppen. Jobbet underbart kul. Fantastiskt med närheten.
    Idag har jag varit på möte med ungdomsmottagningen spännande.
    Sedan är det ju OS inte helt fel.
    Varken Fanny eller Meja får sin 2:a spruta nu känns detta beslutet bra.
    Må gott kram från mig.

    SvaraRadera