fredag 22 januari 2010

DET ÄR FREDAAAAAG...

Igår började jag på min nya jobb dsv som skolsköterska ska bli superkul.
Gick bredvid igår så det blev mkt information så att jag var helt slut när jag kom hem.

Det som även är underbart är att pendlingen minskas drastiskt.
Nu tar det ca 15-20 min istället för 1 timma enkel väg.
Jag hann knappt sätta mig på bussen innan det var dags att gå av.
SÅ UNDERBART.

Som sagt var jag så trött i huvudet igår att jag somnade på soffan kl 20.00 men jag var pigg som en mört i morse inte helt fel.

Idag är det min sista lediga fredag sedan börjar jag jobba heltid.
Så idag njuter jag extra av denna dag.

Som vanligt dukade Meja fram frukosten till oss.
Vi tände massor av ljus och bara myste.

Nu ska jag börja stöka lite så det blir lite ordning här hemma.
Tvättmaskinen och diskmaskinen går för fullt redan.

Kl 14.00 ska jag sitta i givakt i soffa för då är det nämligen damernas masstart i skidskytte. Jag älskar att titta på detta.

Ikväll är det jag som är kock och idag ska jag faktiskt göra lite mera än koka ägg. Jag sak göra "min" pizza barnen älskar den och de tycker att den är godare än köpt. De är ju inte illa eller hur.

Jag tänkte att jag fixar receptet till er lite senare om ni vill testa den.

Hej så länge.

2 kommentarer:

  1. Låter som att du har en härlig fredag!!! Tomt på jobbet utan dej :) TACK för gulliga kortet, du är för go du! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej fd kollega!
    Jag gillar dig ännu mera.
    Ska tänka på det där om facebook.
    Vi hörs kram kram.

    SvaraRadera