måndag 26 oktober 2009

LEDIGAAAAAAAAAAAA..

Idag fick vi sova längre ja inte Thomas men vi andra det var gött.
Meja dukade fram frukosten som vanligt hatten av för henne.

Sedan började det strula till sig lite.
Det ringde på dörren jag trodde att det var ngn kompis till barnen men det var det inte.

Utanför stod en dö snygg blond kille ngt sotig i ansiktet i givakt hej jag är här nu.
Jag tänkte i några sekunder va ska den godingen göra här?
Jaha det var "bara" sotaren, men vi hade inte fått ngt meddeland att de skulle komma.

Vi har inte eldat så mkt i våran öppna spis så vi sa att de kommer tillbaka nästa år istället.
När han gått sa även Meja att han var snygg he he det ska börjas i tid.

Meja har tjatat i flera dagar att vi ska göra studsbollarna/nyckelringar som hon fick i present.
Så vi satte igång med detta projektet. Som tur var hade jag hällt upp 2 glas med vatten som man ska sätta ner dessa studsbollar i.

Helt plötsligt så tog vårat vatten slut.
Grannen Jeanette ringde kommunen de har stängt av vattnet pga av arbete avstängt tills kl 16:00.
Varför har ni inte skickat ut ngt meddelande frågade Jeanette? Vi tänkte inte på det.
Va säger man vilka stjärnor alltså.

Det är först när man inte har vatten hur beroende man är av detta.
Som tur är hade vi yoghurt att käka för vi kunde inte koka pasta som vi tänkt men men det finns ju värre saker.

De var mycket nöjda med studsbollarna och nyckelringarna när de var färdiga.

Sedan provade vi grodspelet som jag köpt till Meja. Det var faktiskt svårare än det såg ut att vara.
Ett enkelt och billigt spel en bra julklapp. Alla ni andra kanske har provat detta utom jag?


Nu ska jag börja stöka lite.

Vi hörs hej hej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar