måndag 21 december 2009

Minus 12 grader underbart..

Hej allihopa!
Jag har inte lagt ner min blogg men haft mkt att göra och då blev det bara så här.
Åsa min jobbar kömpis har "klagat" lite idag så jag får väl kamma till mig lite.

Tur att jag har varit ledig fredagar jag fattar inte hur jag hunnit med förut.
I fredags fixade jag och donade massor.

Även i lördags var det full fart. Då åkte vi och handlade all Jul mat det tog bara 3 timmar... Inte kul men nu är det gjort.

Vi köpte även en plastgran till tjejerna som de kan ha i allrummet. De gillar när de får klä den som de vill.

I år så har vi också en plastgran. Vi är bara hemma några dagar sedan flänger vi runt och då funkar det ej med en riktig.
Det är ju inte alls samma känsla men vi har en helt suveränt snygg plastgran.

En liten rolig historia när jag köpte den granen 2001.
Jag var inne i en affär ser denna gran och det var den sista. Jag tar upp och håller i den då kommer det utan att överdriva 4 st "tanter" och nästan sliter den ur mina händer. Men nej jag gav inte upp min gran.
Jag ringde hem till Thomas och frågade om vi skulle ha den? Den kostade 250 kr så vi slog till.
Sedan såg jag i en annan butik några dagar senare att vi hade köpt en Gran de Lux och där kostade den 1500 kr. Då kände jag mig extra nöjd.

I Söndags så pyntade vi hela huset inklusive alla granar. Det blev hur mysigt som helst.
Jag bakade även mitt favorit siraps bröd som passar bra till Jul. Recept finns i min blogg.

Sedan har min mamma kommit hit och stannar över Julen. Imorgon kommer även min syster från Stockholm så det blit fullt hus.

Nu har jag nedräkning jobbar sista dagen imorgon börjar sedan jobba 11/1 de ni.

Må gott KRAM "Nettan"

2 kommentarer:

  1. Jobbig kollega du har va :) Se nu till och njut av ledigheten! Kraaam

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa du är ju min favis det vet du ju.
    Fatta att jag gått på ledighet nu tjooohooo....
    Fanny hälsar oxå kram från oss.
    Vi hörs

    SvaraRadera