söndag 6 september 2009

Gött att vara Svensk.....

Hej på er.

Igår var familjen Sabel på besök det är Thomas systers familj.
Var jätte kul att fräffa dem.
Fanny och Meja och deras 4:a kusiner har så himla kul ihop. De hittar på roliga saker hela tiden. De sköter sig själva.

Thomas och "Robban" åkte och handlade både mat och drickbart från systemet till kvällen.
Kusin Malin var också med och handlade. Hon skämdes för "Robban", för han kallade Thomas älskling hela tiden i affären. Lite kul tyckte jag.

Käkade en lätt lunch hann även med en fika på em.

Thomas satte sprutt på grillen på kvällen och det grillades fläskfile och fläskkotletter. Till detta serverades klyftpotatis och sallad.
När man inte har grillat på ett tag så smakar det extra gott.

Detta var en bra uppladdning inför Sveriges match mot Ungern. Å vilken match det blev. När Zlatan var på väg mot Ungerns mål i slut sekunderna vi satt bara och skrek ikapp. Det var helt underbart när bollen gick in.

Idag har vi bara tagit det relativt lugnt.
Tjejerna är lite småförkylda och Meja har nästa tappat sin röst. Hon får precis som mig när jag blir förkyld det sätter sig på stämbanden. Men de har ingen feber än sålänge peppar peppar.

Meja,Fanny och Moa sitter å fikar:













Felicia och Malin:













"Fillan" och Moa bygger gräs slott??













Sara och en av hundarna:













Syskonen sköter grillandet:

















"Robban" nöjd med matchen som synes:













Bilden inte så kass med tanke på att jag tog den när de intervjuade Zlatan på TV:













Ha fortsatt bra söndag KRAM "Nettan"

2 kommentarer:

  1. Vilket finbesök ni haft!! (både på två & fyra ben) Härligt med huset fullt med folk...
    Grilla är aldrig fel!
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej svejs Emma
    Jag tycker nog att de med fyra ben är för håriga. Vi hade jätte kul. Jag har försökt ringa dig prövar på fredag igen.
    Ha det kram "nettan".

    SvaraRadera