tisdag 11 augusti 2009

Gokväll i stugorna.

Idag har Thomas varit hemma med Meja hon har haft 40 graders feber inatt.
Hon har skrämt slag på oss inatt hon har legat och yrat och ropat högt i sömnen.
Jag har ej sovit många timmar inatt och jobbat hela dagen så jag känner mig lite sliten.

Imorgon är det min tur att vara hemma och tar hand om sjukligen.

Jag måste berätta om en patient som ringde till mig idag hon är över 80 år.
Jag hade hand om henne för ca 1 år sedan.

Vi pratade om ditten och datten.
Vi kom in på killar/karlar och det visade sig att hon tycker att Robert Redford är så snygg och sexig.

Hon skulle komma på ett återbesök till mig. Jag gick ut på nätet tog fram en snygg bild på Redford och plastade in detta.
Hon fick bilden när hon kom till mig.

Hon blev så himla glad för denna bild och att jag hade gjort detta för henne.
Detta var ju inget märkvärdigt som jag gjort men kul att det blev uppskattat så klart.

Men det roliga var att när hon ringde idag 1 år senare så presenterade hon sig som Robert Redford fanset. Hon talade om hur mkt detta har betytt för henne och att han står på hennes sängbord. Hon har talat om för alla i hennes omgivning om sköterskan som gav henne detta.

Tänk att det lilla som jag gjorde betydde så mkt helt otroligt.

Nu ska jag ta en stor balja te och avrunda med någon film.

Sköt om er KRAM "Nettan"

2 kommentarer:

  1. Stackars Meja! :( Du får hälsa alla <33

    SvaraRadera
  2. Kul att du kollar bloggen Malin. Meja ok igen som tur är.
    Sköt om dig och lycka till med skolan.
    Kram "Nettan"

    SvaraRadera