fredag 26 juni 2009

Första semesterdagen har varit lite blandad kompott.

Började med en liten välbehövlig sovmorgon. Intog sedan en god frukost. Tjejerna frågade var 5:e minut när de skulle få bada.

Lika bra att de får hoppa i plurret. Nu var vattnet ljummet för att det stått några dagar. På med badkläderna och den obligatoriska in-smörjningen. Sedan var de redo.
Sedan händer det som ej får hända och det man absolut ej berättar för ngn än mindre skriver i en blogg.

Men jag bjuder på detta. Jag fäller upp vårat stora parasoll som står en bit bort. Då kommer det värdens kastvind som gör att foten på denna ramlar emot polen och vips blev det en rejäl reva. Vattnet forsar ut och under altanen 3700 liter vatten.................
Behöver jag säga mer.

Barnen blev helt förstörda grät floder.
Fanny sa till mig, nu är hela sommaren förstörd.
Jag tänkte detta är bara material det ordnar sig.

Inte kul att ringa Thomas men han tog det lugnt som vanlig. Han är van att hans fru gör lite klantiga saker då och då.
Jag satt sedan och ringde runt och till slut hittade jag en likadan pol.
Thomas åkte och köpte denna och nu håller vi på att fylla den nya.

Har även nu sett på U-21 matchen mellan Sverige och England vilken rysare som tråkigt nog Sverige förlorade.


Här är bilderna från igår kändes väldigt naturligt när vi tog dessa bilder eller hur "Carro".
Vi hade ialla fall tur med vädret, det var ca 27 grader.





















MÅ GOTT I VÄRMEN

3 kommentarer:

  1. Hahaha jag kan se framför mig hur roligt det såg ut!!! men poolen alltså...

    Må så gott, vi höres!
    Syster yster Tina
    http://hem.passagen.se/hovawartazzar/

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Nu känner jag igen familjen Darberg!
    Riktigt kul att läsa! Haha
    Må så gott!
    systeryster Tina

    SvaraRadera
  3. Hej Tina å resterande fam.

    Angående poolen så var det nog en riktig Eklindare som min man Thomas brukar säga.
    Ja kul å kul vet inte det Tina.......
    Nu ska vi käka grillat mums.
    Sköt om er.

    Roligt att du har hittat till min/våran blogg.

    SvaraRadera