måndag 27 december 2010

God fortsättning................

Vi har firat jul hos min syster "Anki" i Skåne. Vi var väldigt glada att vi kunde ta oss dit. Vilket skitväder rent ut sagt. Det riktigt dåliga vädret började precis vid skylten Skånelän.

Vi har haft det toppen mysigt och vi har nästan varit friska.... Det var "bara" Meja som fick en ögoninfektion och ont i örat men inga kräkningar och det är vi tacksamma för.

De brukar alltid har fina granar så även i år.








































Min svåger köper alltid massor av röda tulpaner till min syster det är jätte gulligt...

Meja älskar sin tomteluva.

Även Fanny hade den hela dagen.

Vi har käkat och druckit mkt gott hela helgen.


Ingen jul utan Kalle med vänner.







Sedan kom äntligen tomten och hälsade på. Det roligaste var att jag tror att det var Slatan som var tomte i år.....




















Min söta busiga systerdotter dotter Ida.

Min snälle systerdotters son Filip. Han är Mejas favorit hon är ett riktigt plåster på honom.

Ett helt underbart kort på Scott och min systerdotters man Jimmy. De sover i kapp.

Ja Jo Jul på er....

Anki min syrra och hennes son Jens.

Jag och Thomas sitter och myser.

Jens poserar tacksam att fota helt klart.





















Min mamma Laila och hunden Hedda.




Sedan har vi en favoritlek JULKLAPPSLEKEN. Här sitter vi och laddar.Vi köper ca 3 julklappar var. Slår med tärning 1 och 6 och man väljer en julklapp och sedan öppnar man dem. När alla är slut sätter man en tid och slår igen 1 och 6 så får man ta från andra. När tiden är ute får man dem man har. Har ni ej gjort testa den det är en höjdare helt klart.


































Kunde inte motstå och fota det vackra vinterlandskapet.


































Jag och tjejerna har jullov ända tills 10/1 vilken lyx. Thomas han jobbar för fullt det hade varit roligare om han var ledig men men det viktigaste är att tjejerna får ett långt lov.

Till Ny År så kommer Thomas föräldrar hit och firar med oss. Det ska bli jätte kul.
Ni är välkomna.

Nu ska jag hoppa i bingen. Må så gott allihopa KRAM från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar