måndag 9 augusti 2010

Sista semester veckan....

Hej på er allihopa!
Jag är nu inne på min sista semester vecka dvs den 6:e så jag klagar inte. Jag har aldrig haft så här lång semester. Vi har haft det hur bra som helst.

Nu har vi ingen bil så vi är mkt hemma. Jag har nog lite ångest för att vi inte kan åka iväg på olika grejer, men jag behöver inte ha det för tjejerna är så nöjda.
Nu leker de med sina kompisar för fullt.

Fanny är ute och cyklar med Wilma och när jag tittar ut genom fönstret så springer Meja som en galning med sin drake och gap skrattar.
Så jag känner mig rätt så lugn.

Igår var jag på mitt favorit shopping ställe och jag hittade mkt bra och fina grejer och kläder. Köpte givetvis kläder till tjejerna, en kort jeans jacka till mig, örhängen och ett halsband.

Jag var lite tveksam till jeans jackan så jag hängde undan den och tog en lunch och en funderare om jag skulle köpa den eller inte.
Men jag kände att jag skulle nog ångra mig om jag inte köpte den så jag slog till.

När jag kom hem visade jag den för Thomas. Han brukar vara ärlig och det tycker jag är bra..... -Han sa tja den är väl så där, jag får kolla när du har det du ska ha till så kanske den blir bättre.
Det var ju inte så kul precis.

Men i morse visade jag den för Fanny och hon sa -den är ju ur cool mamma och då berättade jag va Thomas hade sagt och då sa hon -Men mamma han kan ju inget om mode ju.
Å det har hon ju alldeles rätt i he he.....

I lördags så hade vi grill fest igen då kom våra härliga kompisar Fam A och förgyllde våran tillvaro.
Jag bara njöt hela kvällen det var jätte mysigt. Goa vänner, god dryck, god mat, varmt och härligt väder. Kan inte bli bättre.

Thomas fixade goda fördrinkar:








































Alice:

Fanny och Meja:

Fader Jonas å dotter Jasmin:

Jag "Tompa" å Gisela:

Gisela hade fixat en calorie bomb till efterätt. Äppelkaka med kolasås och grädde men så gott det var:

Vi invigde min födelsedags present som jag fick i feb. En härlig mysfaktor+att den ger värme såklart:



















Nästan hela gänget. När gästerna hade gått satt vi ute och spelade yatzy med tjejerna till kl 23:30 och det var varmt och härligt:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar