tisdag 1 december 2009

Jag har blivit utmanad....

Av Åsa min underbara jobbar kömpis.
Att avslöja 10 saker om mig själv som ni ev ej vet.

1. Att jag har har ett antal GULD, SILVER och BRONS medaljer i innebandy.

2. Jag är en sport "idiot". Ringde och sa att jag ej kunde komma på en kompis 30-års fest givetvis avslöjade jag inte att jag skulle kolla på en viktig fotbolls match på TV.

3. Jag och min bästa kompis "Carro" åkte jorden runt. Hade köpt en biljett som gällde 1 år. Första stoppet var Frankfurt skulle sedan byta flyg till Indien. Efter ett tag började planet gå ned för landning oj va bra de måste har kört in rejält med tid.
Givetvis lyssnade vi ej på vad de sa i högtalarna.
Vi gick av planet gick även utanför flygplatsen och fotade. När vi kom in ropade de i högtalarna på oss. I informations disken sa de VARFÖR KOM NI INTE TILL PLANET? Men det ska ju inte gå än på länge. Från Frankfurt ja men ni är ju i Dusseldorf. Egentligen gällde inte våra biljetter längre vi började nästan tjuta. De var så gulliga så de fixade med oss på ett annat flyg.
Historien är inte slut utan i Frankfurt träffade vi en reseledare och hon berättade vad som hon hade råkat utför i Dusseldorf. Det var några idioter som ej kom till planet så de hade fått plocka ut allt bagage och identifiera sina bagage. Kvar stod 2 st fula ryggsäckar. Vi bara sa vilka korkade människor det finns. Avslöjade inte att det var vi.........

4. Brutit nyckelbenet 3 ggr när jag var liten. Alla gånger jagade jag min bror i vår gröna halkiga källartrapp.

5. Ska till jobbet ser att hissen är på väg att stängas jag springer som en galning slänger upp benet så hissen ej ska gå igen och det gör den inte men städerskan har precis vaskat golvet. Jag halkar och ramlar handlöst på golvet, i hissen där står 3 förskrämda människor. När jag tittar upp på dem och jag säger bara GOD MORGON som inget hänt.
Berättar vad som hänt för min chef vi skrattade så vi nästan kissade på oss. Vi kunde inte titta på varandra på hela dagen utan att bryta ihop. Alla andra var så trötta på oss.

6. När jag och min kompis var på Rhodos vi var 18 år måste bara info er om åldern.
Jag låg på mage på en solstol. Då kommer det en grek i röda tanga massor av hår på bröstet och en guld keja. Fattar inte vad jag gjorde jag tog upp solgalsögonen så jag skulle kunna se bättre. Han blev hur glad som helst trodde givetvis att jag tyckte han var sexig. Sedan "jagade" han mig överallt på stranden kom till och med och ställde sig i duchen på stranden när jag stod där. Fick ju skylla mig själv men gu va det var äkligt.

7. Har spelat passare i volley-boll i div 2.

8. Min första kärlek hette Joakim och vi gick på samma lekis. Han skickade ett julkort till mig det var väl gulligt? Men sedan gav han mig min första puss och jag blev så rädd så jag sprang hela vägen hem och det var rätt långt och bara uppförs backar.

9. Jag hade på radion och det var en tävling. Vilket är vårat största dägg djur?
Jag kastade mig på telefonen för jag kunde svaret blå valen. Hupp så var jag med i direkt sändning. Fick en följd fråga vad väger deras kalvar? Fick 3 alternativ och gissade rätt. Jag vann 2500 kr inte illa.

10. När Macahan visades för 1:a gången var jag helt såld. Givetvis älskade jag Luke Macahan. Jag skrev ett brev till honom. Fattar ni att jag fick ett svar av honom. En bild av honom i cowboy hatt och hölster och han hade signerat den.

2 kommentarer:

  1. Wow...va kul att få reda på alla dessa skojsiga saker om dej :) Skrattar fortfarande!

    SvaraRadera
  2. Det var kul att du tyckte det var skojsigt Åsa.
    En del av grejerna tog det lång tid innan jag kunde skrata åt. Puss puss.

    SvaraRadera